Spotkanie z Dyrekcją HR IRS


W dniu 1 października 2020 r. odbyło się zaplanowane spotkanie członków Prezydium Komisji Zakładowej NSZZ “Solidarność” z Dyrekcją HR Zakładu IRS. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele Rady Pracowników.
Podczas spotkania Dyrekcja HR zakładu poduszek powietrznych przedstawiła stronie społecznej zmianę harmonogramu pracy dla pracowników na miesiące listopad i grudzień 2020 r. Zaproponowana zmiana harmonogramu spowodowana jest planowaną w dniach 21 i 22 listopada inwentaryzacją w zakładzie oraz zwiększonymi planami produkcyjnymi w listopadzie w porównaniu do zakładanych planów na grudzień.
Na podstawie obowiązującego prawa pracy pracodawca ma prawo do dokonania zmian w harmonogramie czasu pracy w okresie ustalonego i przyjętego w Regulaminie Pracy okresu rozliczeniowego. Obecnie w zakładzie poduszek powietrznych obowiązuje dwumiesięczny okres rozliczeniowy. Jednak zdaniem strony związkowej przedstawiona przez Dyrekcję Zakładu IRS zmiana harmonogramu spowodowana jest w celu uzyskania oszczędności przez pracodawcę poprzez zmniejszenie wynagrodzeń dla pracowników, którym za przepracowane soboty i niedzielę nie zostaną wypłacone ekwiwalenty za nadgodziny tylko w zamian wskazane są w harmonogramie dni do odbioru pod koniec roku, przypadające na okres świąteczny, w którym pracownicy zgodnie z wcześniejszym uzgodnieniem mieli pozostawić sobie do wykorzystania 7 dni urlopu.
Dla Komisji Zakładowej NSZZ “Solidarność” jest to niezrozumiałe i nie do zaakceptowania. Zdecydowana większość pracowników podejmując pracę w godzinach nadliczbowych chce zwiększyć swoje wynagrodzenie. Poprzez taką zmianę harmonogramu pracodawca pozbawia tych pracowników możliwości uzyskania większego wynagrodzenia. Dodatkowo brak na niektórych liniach produkcyjnych pracy na nocnej zmianie i wypłacanie zaniżonych wysokości miesięcznej premii produkcyjnej powoduje narastanie wśród pracowników niepotrzebnych konfliktów i coraz większy brak zaufania w stosunku do Dyrekcji IRS.
Strona związkowa i przedstawiciele Rady Pracowników zwrócili się z prośbą do Dyrekcji HR o przedstawienie pracodawcy możliwości niewprowadzania tych zmian, które nie są korzystne dla pracowników oraz wykreślenie z proponowanej zmiany harmonogramu pracy dla zmiany “B” w sobotę 14 listopada na II zmianie. Dyrekcja HR IRS zobowiązała się przekazać uwagi strony społecznej Dyrekcji Zakładu IRS.

Umieszczony w Aktualności

« »