Omówienie organizacji czasu pracy w zakładzie IRS


W dniu 23 października 2018 r. odbyło się robocze spotkanie członków Prezydium Komisji Zakładowej NSZZ “Solidarność” z Dyrekcją zakładu poduszek powietrznych. W spotkaniu uczestniczyli również Dyrektor HR, Dyrektor HR d/s pracowniczych zakładu poduszek oraz przedstawiciel Rady pracowników w TRW Polska Sp. z o.o. w Częstochowie.
Tematem spotkania było omówienie spraw związanych z organizacją czasu pracy do końca br. Prawdopodobnie Dyrekcja zakładu poduszek powietrznych zaproponuje stronie społecznej zmianę okresu rozliczeniowego obejmujący miesiąc grudzień i styczeń lub jeszcze dodatkowo miesiąc luty 2019 r. Będzie to działanie zmierzające do przejścia przez trudny okres spowodowany spadkiem zamówień w jak najmniej odczuwalny sposób dla pracowników oraz utrzymanie miejsc pracy. Ostatnim regularnym dniem pracy będzie prawdopodobnie 20 grudnia 2018 roku. Na niektórych liniach produkcyjnych praca pracowników będzie kończyć się wcześniej niż to zostało zaplanowane. Plany produkcyjne w okresie świąteczno-noworocznym będą na bieżąco dostępne na poszczególnych liniach produkcyjnych. Osoby nieposiadające wystarczającej ilości 5 dni urlopu wypoczynkowego, które winny zgodnie z przyjętym rocznym harmonogramem wykorzystać w okresie świąteczno-noworocznym będą mogły na własną prośbę skorzystać z urlopu bezpłatnego z prawem do zachowania premii frekwencyjnej.
Sytuacja z zamówieniami od klientów jest dynamiczna i w każdej chwili plany produkcyjne mogą ulec zmianie. Dyrekcja w połowie listopada br. ponownie spotka się ze stroną społeczną, by ewentualnie skorygować harmonogram pracy dla pracowników zakładu poduszek powietrznych na 2018 r.

Umieszczony w Aktualności

« »